Jak zvládat stres | Hautu.cz
Hautu.cz (Hautu.cz)

Jak zvládat stres

26. května 2013 ·  · v rubrice Vzdělání a osobní rozvoj

Žijeme v době plné spěchu, stresu a velkého tlaku na naši psychiku. I když se snažíme aspoň občas „vypnout“ a nepřemýšlet nad tím, co nás trápí, stále se v nás stres hromadí a je jen otázkou času, kdy vybuchneme. A většinou to bývá v tu nejméně vhodnou dobu. Co tedy dělat, abychom stresu předcházeli?

  1. Mluvte

    Nebojte si o vašem problému popovídat s lidmi, kterým důvěřujete. Řekněte jim, co vám vadí, co byste rádi změnili, zkuste se společně s nimi zamyslet nad řešením. Tím, že se se svým problémem svěříte, se vám uleví.

  2. Neřešte neřešitelné

    Neřešte situace, které nemůžete ovlivnit. Že je venku ošklivé sychravé počasí? Tak ať, najděte na tom něco pozitivního. A o to víc se těšte na sluníčko.

  3. Stanovte si priority

    Pokud jste stále v poklusu, přeskakujete od jednoho k druhému, ale vlastně stále bez úspěchu, zastavte se a promyslete si vaše priority. Zaměřte se na to, co je pro vás nejdůležitější, nezapomeňte ani na rodinu a přátele. Když si stanovíte postup a cíle, dodržujte je.

  4. Mějte cíl

    Stresu můžete předcházet také tím, že si budete stanovovat reálné cíle. To, že se vznášíte v oblacích a vidíte vize, které jsou pro vás v současné chvíli nedosažitelné, může být sice částečně motivující, ale pokud je takovýchto vizí více, setkají se spíše s opačným účinkem.

  5. Najděte si chvilku pro sebe

    Pokud máte stresové zaměstnání a nedokážete se během dne zklidnit, ponořte se alespoň večer do vašeho nitra a meditujte. Od stresu vám pomohou také procházky v přírodě, cvičení nebo správný způsob dýchání.

  6. Dýchejte

    Dýchání dělá zázraky. Pokud jste ve stresu, dýcháte rychle a povrchně. Zastavte se, zhluboka se nadechněte, chvíli vzduch zadržte v sobě a poté pomalu vydechujte. Takto dýchejte alespoň pět minut a uvidíte, jak se vám uleví. Při povrchním stresovém dýchání totiž tělo nedostává dostatek kyslíku a tedy ani dostatek energie.

  7. Dejte si bylinky

    Pokud jste v neustálém dlouhodobém stresu, uvařte si každý den bylinkový čaj, který vám přinese alespoň částečnou úlevu. Mírně sedativní účinky má například třezalka tečkovaná. Smíchat můžete také levanduli s lípou, růží, řebříčkem a meduňkou.

  8. Pozor na kávu

    Velké množství kofeinu v těle zvyšuje pocit úzkosti, omezte proto konzumaci kávy a černého čaje.

  9. Dodržujte pitný režim

    Pokud vás ze stresu rozbolela hlava, zapřemýšlejte nad tím, kolik tekutin jste během dne přijali. Nedostatek tekutin v těle způsobuje únavu a bolesti hlavy, takže pijte, pijte a pijte.

Štítky:
Mohlo by vás také zajímat
Komentáře

 
© 2013-2017 www.Hautu.cz • kontakt info[a]hautu.cz